Kauwen in kachel - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Kauwen in kachel - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Kauwen in kachel

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Februari 2013 | België, Opglabbeek

Gisteren 9-2-13 kregen we een telefoontje van een vrouw uit Genk dat ze 1 kauw zeker in haar kachel had zitten. Ze dacht te horen dat er nog meer kauwen in zaten. We zijn er naar toe gereden om te kijken. We hadden een vervoerkist, lampje en een grijptang mee. Toen we er aan kwamen zat er inderdaad een kauw in de kachel netjes te wachten tot dat hij vrij kon komen. We hoorden er inderdaad nog eentje zitten. Er lagen wat takjes in de kachel. Het zou gaan om een koppel kauwen die in de kachelpijp een nestje aan het bouwen waren. Een van de 2 zat nog in de kachelpijp. Daar konden we niet bijkomen. De vrouw moet wachten totdat die ook naar beneden komt en in de kachel zit. De kauw die we hebben kunnen pakken had niets. Zijn ogen zagen er goed uit. We hebben hem heel even laten drinken onder een klein straaltje uit de kraan. Daarna hebben we hem vrij gelaten bij de mensen in de achtertuin. Het is daarom verstandig om een rooster op uw schoorsteen te leggen zodat dieren en niet in kunnen kruipen.

• 10 Februari 2013 - 18:00

xxx Astrid

• 10 Februari 2013 - 18:53

Sanne Thuij:

heej Astrid,
    Dankje op stage is het geweldig. Ik mag veel doen leer veel en zie ook leuke maar ook minder leuke dingen. Er zitten hier ook uitheemse dieren en dat vind ik geweldig zeker Simba (leeuw), Tango en Chinger (tijgers) en Birman (poema). 2 Keer per week komt de dierenarts dan moet er wel eens een dier ingeslapen worden maar dat is beter voor het dier. Het blijft het minst leuke van de stage dieren zien ingeslapen worden. Maar het hoort er ook bij. Hoe gaat het daar?
    xxx Sanne

• 17 Februari 2013 - 12:22

Irene:

Heey Sanne,

Supergaaf! Ook superleuk dat je alles opschrijft....

-XXX- en groetjes aan iedereen,

Irene

• 17 Februari 2013 - 14:07

Sanne:

Heej Irene,
    Ik probeer als ik iets leuks mee maak het er op te zetten. Ben nu thuis straks ga ik terug.
    Vorige week ben ik naar een supermarkt gegaan daar zat een roodborstje binnen.

xxx Sanne de groetjes voor de rest

• 18 Februari 2013 - 13:35

Fannie:

Wat een leuk bericht, van je ervaring kunnen we allemaal iets opsteken ;).