Tijger in slaap - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Tijger in slaap - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Tijger in slaap

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 April 2013 | België, Opglabbeek

Vandaag 1-4-13 kwam de dierenarts om bij Tango, een van de tijgers, een ingegroeide nagel weg te knippen. Hij werd eerst in slaap geschoten. Het duurt ongeveer 15 minuten voordat het dier goed weg was. Tango lag goed dicht tegen het gaas, zodat we eerst met een stok konden kijken of dat hij wel diep genoeg sliep. Toen dat het geval was zijn ze met z'n 6-en naar binnen gegaan. Wij mochten kijken, maar moesten achter de poort en bij dicht bij een deur blijven. Mocht er wat gebeuren dan kondem we daar naar binnen vluchten. Ze legden een deken over zijn gezicht, zodat het donker is voor hem. Ze hielden zijn kop ook in 2 drijfplakken, als hij op wilde staan dat ze zich kunnen beschermen. Verder hadden ze ook nog 2 blusapparaten mee als hij aan zou vallen dat ze hem hiermee konden afschrikken. Gelukkig was hij diep is slaap en gaf hij geen kik. Het ging vlot. De nagel was snel afgeknipt. De rest van de nagels werd voor de zekerheid ook maar gedaan. Toen iedereen en alles uit het hok was kreeg hij een spuitje om de narcose ongedaan te maken. Het duurde ongeveer nog 15 minuten voordat hij weer bij kennis was. Hij liep nog wel moeilijk. Het leek net een dronken iemand, maar dat komt door de narcose. Het gaat al goed met hem, hij heeft de narcose en ingreep goed doorstaan.