Vos wassen - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Vos wassen - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Vos wassen

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Maart 2013 | België, Opglabbeek

Zaterdag is er een vos binnengebracht, een verkeersslachtoffer. Ze heeft ergens jongen liggen, die krijgen nu geen melk. Ze moet eerst aansterken voor dat ze weer de vrijheid in kan. Ze dachten eerst dat haar achterkant verlamd was. Dat bleek gelukkig toch niet.
Vossen kunnen vossenlintworm hebben, dit is een zoönose als je het hebt ga je er aan dood.
Ze krijgt eerst 2 dagen ontworming toegediend: 1 ml per 10 kilo lichaamsgewicht. Als je de vos vasthoudt moet je een schort aan hebben, handschoenen dragen en een mondkapje op doen. Als ze de ontworming gehad hebben krijgen ze een douche. Je hebt dan weer alles aan om besmetting te voorkomen; het gaat niet over via bloed maar via de lucht. Alles wat de vos aangeraakt heeft moet worden schoongemaakt en apart weggooit worden. Tijdens het wassen had ik een schort aan met korte mouwen. Ik had mijn shirt omhoog gedaan zodat die niet in aanraking kwam met de vos. Een mondkapje op en handschoenen aan. Ik had de poten vast. Ze spartelde soms wel wat tegen maar niet heel veel. Ze wordt eerst nat gemaakt, daarna met afwasmiddel in gesopt, uitgespoeld en afdroogd. Ze zit nu onder een warmte lamp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Via deze blog kan ik jullie op de hoogte houden van al mijn ervaringen.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 21796

Voorgaande reizen:

26 September 2016 - 24 November 2016

Vrijwillgers werk

28 Januari 2013 - 31 December 2013

Buitenlandse stage

Landen bezocht: