Afgelopen dagen - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Afgelopen dagen - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Afgelopen dagen

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Maart 2013 | België, Opglabbeek

De afgelopen dagen sta ik achter, omdat er iemand ziek is. Ik mag dan zelf een ronde verzorgen, die van het reeenbos. Het is het makkelijkste en mist gevraarlijke ronde maar dat maakt me niet uit. Ik mag de dieren geheel alleen voeren en dat vind ik geweldig. Ik moet de kippen, merel, kauwen, duiven, 2 kooien met eekhoorns te weten pallas en rode eekhoorn voederen. En sinds vandaag 14-3-13 ook een damhert. Ook heb ik het voer van de neusberen gemaakt via hun dieetkaart en ze ook mogen voeren. Als extraatje kregen ze allemaal een levende muis. Dat is hun lievelingseten. Ik heb samen met Bregje de verantwoordelijke van achteren de wasberen gevoerd. Ik ben ook vaak in het muizenhok bezig. Ik moet de muizen dan allemaal voeren en water geven maar ook hun hokken schoonmaken. Ik vind het niet heel erg. Ik heb altijd bezoek van neusberen die in het nachthok zitten en bedelen om een muis. Die krijgen ze niet. Soms ligt Tango, de tijger ook in zijn nachthok te slapen en dan hoor je hem lekker bezig net of dat hij een nachtmerrie heeft.