Walibi vangen - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Walibi vangen - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Walibi vangen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Maart 2013 | België, Opglabbeek

Vandaag 3-3-13 kregen we telefoon dat er ergens een walibi in een bosje zat. Het dier zou er al ongeveer 1 maand zitten. Waarschijnlijk heeft iemand die daar gedumpt die hem niet meer wil hebben. De mensen die belden konden zeker op 5 meter afstand van de walibi komen en dachten dat hij iets aan zijn ogen had. We hoopten dat hij nog in het bosje zat, zodat we netten konden hangen om hem daarin te drijven. Maar helaas, hij zat in een weiland ernaast, vlak naast een autoweg. We hebben een cirkel om de walibi gemaakt. Hij sprong weg maar viel neer op zijn rechter zijde. Hij spartelde en kwam op zijn poten terecht en sprong verder en viel weer neer. Toen hebben we onze kans gegrepen hij lang half in de sloot. Hij heeft waarschijnlijk staar aan zijn rechteroog en ook evenwichtsstoornissen. We denken dat hij tegen een auto is opgelopen en daar iets aan overgehouden heeft.
Vandaag 4-3-13 heeft de dierenarts er naar gekeken. Het ene oog zat vol pus en het andere vol met bloed. Het dier was blind. Dat het steeds om viel is waarschijnlijk, omdat hij tegen een auto is gebost en een hersenbloeding gehad heeft. We hebben het diertje helaas moeten euthanaseren.