Eerste ree vangen - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Eerste ree vangen - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Eerste ree vangen

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Maart 2013 | België, Opglabbeek

Vandaag 2-3-13 heb ik mijn eerste ree helpen vangen. We zijn met 4 personen, 2 netten van 35 bij 50 meter en een kist naar de plaats toe gereden. Er komen was een opgave op zich. Door 2 omleidingen verkeerd gereden, maar uit eindelijk toch gevonden. Als eerste hebben we de netten gespannen. Het bleek een jonge bok te zijn die we moesten vangen. We hebben hem in het net gejaagd. Ik had de opdracht als Dries op het dier lag moets ik naar de poort gaan rennen en over een muur klimmen die even hoog was ik groot ben. En met de code de poort open gedaan, zodat Dries met de rest en het ree door konden lopen. Het huis lag in de bossen dus we hebben het dier meteen vrij gelaten. Het rende meteen de bossen in en was meteen verdwenen. Als ze het laten zitten zou hij zich dood hebben gelopen. Het zat eerst ook een vrouwtje bij waarschijnlijk zijn moeder. Die is via de poort kunnen weg komen. Het vrouwtje kwam elke dag kijken of dat haar jong er nog zat. Over een aantal weken jaagt de moeder de jongen weg zodat zijn rust heeft om haar nieuwe jong te kunnen werpen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Via deze blog kan ik jullie op de hoogte houden van al mijn ervaringen.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 21799

Voorgaande reizen:

26 September 2016 - 24 November 2016

Vrijwillgers werk

28 Januari 2013 - 31 December 2013

Buitenlandse stage

Landen bezocht: