Eerste week - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Oktober 2016 | Zimbabwe, Bulawayo

Ik heb de eerste week alleen maar op de nursery gestaan. Dit omdat de vrijwilligers verantwoordelijk zijn voor de dieren die daar zitten. Aangezien dat we nu maar met 4 zijn ( vandaag zijn er 2 vertrokken) hebben wij de dieren moeten verzorgen. Er hangt een lijst met alle dieren. Je schrijft achter de dieren die jij gaat verzorgen je naam. Als je klaar bent zet je een vinkje achter je naam, zo weten de anderen dat dat dier eten heeft gekregen. De dieren kunnen om 8 uur, 1 uur en 4 uur eten krijgen. Lambie ( lammetje) krijgt ook nog een fles om 7 uur. Dit wisselen we af wie die geeft. Er moet elke dag ook sprinkhanen gevangen worden. Er zijn meerdere plekken in het centrum waar je ze kunt vangen, ze zitten meestal in het verse gras. Je vangt ze met een schepnet en steekt ze in een potje. Woensdag middag zijn we mee geweest naar een school. We hadden schildpadden, een egel en een slang mee. De kinderen vonden het geweldig zeker omdat ze als ze een goed antwoord gaven ze een pritstiftje kregen. Zo geweldig om te zien hoe zij zo blij kunnen worden van iets kleins. Zondag middag en maandag zijn we vrij. Als je bij de nursery staat moet je zondag om 1 en om 4 uur nog voeren.

Omdat vandaag er 2 vrijwilligers zijn vertrokken en een daar van was de moeder van 4 eendjes ben ik nu de mama van die 4 eendjes. Ze eten al zelfstandig ze moeten alleen elke avond mee naar mijn hut. Ze hebben nog geen naam. Ik mag ze een naam geven. Morgen maandag ga ik naar de stad Bulawayo om wat in te kopen.