Een week vol speciale dingen - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Een week vol speciale dingen - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Een week vol speciale dingen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Oktober 2016 | Zimbabwe, Bulawayo

Vorige zondag zag ik een lamprei ( baby konijn) die niet gedronken had bij de moeder. De andere waren veel groter en hadden duidelijk wel gedronken. Ik ben toen gestart met het laten drinken bij de voedster. Ik heb dit om de 2 á 3 uur gedaan, rond 9 uur deed ik het voor het laatst die dag. In de nacht van maandag op dinsdag is het overleden. Het was duidelijk gebeten. Hoogst waarschijnlijk heeft de moeder aangevoeld dat hij het niet zou halen en het dood gebeten. Dit zou ook gebeurd zijn als hij in het wild geleefd zou hebben.
Toen wij naar de Victoria watervallen waren hadden ze 2 pengulin ( soort miereneter) binnen gekregen. Een was aangereden maar had gelukkig geen botbreuken. We hebben ze allebei woensdag avond vrijgelaten in Matopus, waar ze weinig tot geen mensen tegen komen. Het is geen bedreigde diersoort maar ze worden veel aangereden. Degene die was aangereden liep vrij wel meteen weg. Bij de andere duurde het iets langer, pas toen we in de auto's zaten liep hij weg.
We hebben in het hok van Breezer de bushpig verrijking geplaatst. We hebben 7 grote rubberen banden die we geschilderd hadden in zijn hok gezet. Het is een soort parcours geworden waar hij door kan lopen. Het was zwaar om de banden in de grond te krijgen. Je zou denken, omdat het zo droog is, dat het makkelijk is om in de grond te komen. Dat was alles behalve het geval.
We hebben ook het hok van Cila schoongemaakt en op nieuw ingericht. Cila is een mannelijke serval die vriendelijk was tot dat hij uit de boom gevallen is en al zijn 4 poten had gebroken. Hij is helemaal genezen maar nu is hij heel boos en bang voor alles geworden. Ik ben deze week begonnen om bij hem te gaan zitten en tegen hem te gaan praten en ook te corrigeren als hij blaast. Ze willen hem weer vriendelijker hebben. Door bij hem te gaan zitten en te gaan praten wordt hij rustiger en krijgt hij meer vertrouwen.

  • 24 Oktober 2016 - 14:51

    Leontien:

    Hoi Sanne . Inderdaad een week vol avonturen en prachtige uitstapjes lijkt me . Wat zullen je foto's prachtig zijn . Wat Cila betreft denk ik dat als iemand hem rustig krijgt jij het wel bent. Nog heeeeel veeeel plezier he meid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Via deze blog kan ik jullie op de hoogte houden van al mijn ervaringen.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 21765

Voorgaande reizen:

26 September 2016 - 24 November 2016

Vrijwillgers werk

28 Januari 2013 - 31 December 2013

Buitenlandse stage

Landen bezocht: