Een week vol dagjes weg - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Een week vol dagjes weg - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Een week vol dagjes weg

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 November 2016 | Zimbabwe, Bulawayo

Elke week gaat er een werknemer naar scholen in de buurt om uitleg te geven over Chipangali en dieren. Deze week mocht ik mee. We hadden 2 landschildpadden, een egel en een Afrikaanse rotspython mee. We zijn naar 2 basisscholen gegaan. We zouden ook naar een middelbare school gaan maar die hadden examens. De kinderen luisteren allemaal aandachtig wat hij ze vertelt en ze doen allemaal goed mee. De dieren vinden ze best wel eng vooral de slang. Op het laatst houdt hij een quiz en als ze het antwoord weten krijgen ze een pen of een potlood. De kinderen zijn daar zo blij mee dat je het bijna niet voor kunt stellen. Dan krijg je wel een realiteitscheck hoe blij ze daar met iets kleins zijn.
Ik mocht nog een keer mee op de onderzoekstrip. Dit keer hadden we eigenlijk geluk dat we de sleutels van het huis waar we normaal in slapen niet hadden. Nu konden we op de camping van de farmhouse slapen, dat is ook meteen het onderzoeksgebied. Het uitzicht was fenomenaal mooi. Het was er heerlijk rustig, je zag in de weide omtrek niets van de bewoonde wereld. We hadden ook voor 2 dagen geen bereik; heerlijk even onbereikbaar te zijn. We hebben alle vallen opnieuw gezet met vers vlees en de trailcams gecontroleerd. Er bleken veel stekelvarkens op te staan, maar ook een luipaard die nog geen band om heeft. Dat is een goed teken. Dan kunnen ze die nog vangen en ook gaan volgen. En heel veel zebra's. We hebben heerlijk bij het kampvuur gezeten en naar de prachtige sterrenhemel gekeken. Heb voor het eerst een vallende ster gezien. De ochtend hebben we de vallen gecontroleerd maar er zat niks in eigenlijk wel logisch onze geur hangt er nog te veel rond. We hebben ook onze luipaard ace( de luipaard die we gevangen hadden en weer vrij hebben gelaten) proberen te traceren via haar gps. Dit is helaas niet gelukt we kregen haar gps niet door op onze ontvanger. Ze zou in de aankomende weken gaan werpen. Het was al aardig warm toen we terug kwamen bij het farmhouse. Ze hebben daar een mooi zwembad waar we ons mochten in afkoelen. Dat lieten we ons geen 2 keer zeggen. We hebben onze schoenen uitgetrokken en zijn met kleren en al in het water gesprongen. Die middag zijn we terug gereden naar Chipangali waar onze bereikloze trip erop zat.