Victoria watervallen - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Victoria watervallen - Reisverslag uit Bulawayo, Zimbabwe van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Victoria watervallen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Oktober 2016 | Zimbabwe, Bulawayo

Woensdag morgen zijn we met een bus maar de Victoria watervallen vertrokken. De bus rit duurde 6 uur, we hadden 1 tussenstop om naar het toilet te gaan. We sliepen in een backpacker hostel. We hadden een zolder met 20 bedden waar we sliepen. De muggen konden zo binnen vliegen omdat er geen ramen waren. De eerste nacht ben ik helemaal lek gestoken op mijn rechter arm. Ik heb die nacht met mijn arm tegen de klamboe aan gelegen dus kunnen de muggen er gewoon door heen steken.

De donderdag ochtend hebben we deafelspool gedaan. We moesten daarvoor eerst Zambia binnen. Met een boot zijn we naar het eiland Livingstone gebracht. We hebben ons daar omgekleed en zijn zwemmend en klimmend over rotsen naar de pool geraakt. Deze pool ligt echt op het randje van de Victoria watervallen. We hebben daar gezwommen en foto's gemaakt. Dit was allemaal onder begeleiding. We kregen ontbijt op Livingstone eiland. Dit was zo gaaf om op het randje te kunnen liggen. Mocht je in een verkeerde stroming komen val je over de rand en ben je er geweest. Daarna hebben we de Victoria watervallen bezocht. Die zijn echt geweldig en speciaal. Aan de kant van Zimbabwe zag je de watervallen het best. Het was er constant aan het mot regenen. We hebben meerdere regenbogen gezien. Die middag hebben in het zwembad gelegen van het backpacker hostel. Die avond hebben we een Sunset cruise gedaan op de Zambezi. Er waren gratis drank en hapjes. We hebben nijlpaarden, olifanten en heel veel vogels gezien.

De vrijdag ochtend zijn we gaan raften, gaaf maar ook zo vermoeiend. We kregen eerst uitleg over wat er kan gebeuren en wat we dan moeten doen. Als je denkt uit de boot te vallen moet je het touw wat om de boot zit vast pakken. Mocht je helemaal uit de boot vallen kom je vanzelf boven omdat je een helm en zwemvest aan hebt
Je opent je ogen meteen, meestal ben je nog dicht bij de boot. Ik zelf ben 3 keer ut de boot gevallen. De eerste keer wist ik niet hoe ik me moest verankeren in de boot. Ik ben toen onder de boot terecht gekomen. Ik kon toen voelen waar de boot naar toe ging en er van onder komen. We zijn 1 keer met de boot bijna gekapseisd toen lagen we allemaal op 1 na uit de boot. Ik dreef gelukkig naast de boot dus kon ik die meteen vast pakken. De 3e keer was ook de leukste. We moesten 3 golven over en bij de 3 en de grootste golf kapseisde onze boot. Iedereen lag uit de boot en deze dreef verder. Onze boot bleef echter achter de golf liggen en het duurde ongeveer 5 minuten voordat hij daar uit kwam. Onder tussen zagen wel van alles uit de boot voorbij drijven alle peddels, ehbo kist en de tas van de begeleider. Ik ben met 2 pedels gaan zwemmen. Is niet heel makkelijk met de stroming. Uit eindelijk is iedereen terug in de boot geraakt. Toen we klaar waren bleken we 30 kilometer te hebben geraft. De klim terug omhoog was moordend. Boven kregen we een lunch. Die dag hebben we verder helemaal niks meer gedaan, we waren zo moe en hadden spierpijn. Die avond kwamen een stel Afrikaanse dansers. Was leuk om te zien hoe iedereen aan het dansen was op het Nationale lied van Afrika.

Zaterdag zaten we al om 7 uur 's morgens in de bus terug. Op de terugreis deed de bus er 8 uur over te doen. Hij stopte zo vaak om mensen uit te laten stappen. Als je in Afrika bent is het echt een aanrader om de Victoriawatervallen te bezoeken!

  • 18 Oktober 2016 - 09:44

    Leontien:

    Sanneeeeeh toch ! Raften ! Ik ben jaloers op je . Was me het avontuur wel . Vond je het niet eng toen je er uit viel? En de watervallen zal we adembenemend zijn geweest. Krijg alleen de foto's niet geopend . Zie ze wel als je weer thuis bent meid. Nog heeeeel veeeel genieten he.

  • 19 Oktober 2016 - 10:30

    Marleen Engels:

    Heerlijk je reisverslagen te lezen.
    Zo weten we van een afstand wat je allemaal mee maakt.
    Hou je goed en tot volgende keer.

  • 30 Oktober 2016 - 10:34

    Cyriel Engels:

    Daar zou ik ook wel eens naar toe willen. Jij boft maar even. Geniet nog van alles wat je daar beleeft in Zimbabwe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Via deze blog kan ik jullie op de hoogte houden van al mijn ervaringen.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 21710

Voorgaande reizen:

26 September 2016 - 24 November 2016

Vrijwillgers werk

28 Januari 2013 - 31 December 2013

Buitenlandse stage

Landen bezocht: