Dier in schoorsteen - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu Dier in schoorsteen - Reisverslag uit Opglabbeek, België van Sanne Thuij - WaarBenJij.nu

Dier in schoorsteen

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Maart 2013 | België, Opglabbeek

Vandaag 28-3-13 zijn we naar Lommel gereden. Er zou daar een vogel in de schoorsteen zitten. Welke vogel wisten de bewoners niet. Ze dachten aan een uil, maar toen we aan kwamen zat er een duif op de rand van de schoorsteen. We vreesden dat het een duif zou zijn en die zijn een stuk moeilijker te pakken. We moesten langs boven de schoorsteen op. Gelukkig hadden we een ladder bij. Frederik is naar boven gegaan. Hij had bij zich ijzergaas in een hoek van 35 graden met daarom heen vliegenvangers. Die plakken goed als je ze warm maakt. Een uil of een kauw blijven er aan hangen. Duiven hebben een soort stoflaag op hun veren, zodat ze niet blijven plakken. Gelukkig was het een bosuil. We hadden het diertje snel te pakken. We hebben op verzoek van de mensen gaas op de schoorsteen gelegd met een gewicht naar beneden, zodat er geen vogels meer in kunnen. We hebben de bosuil mee genomen naar het centrum, hij heeft geen ernstige verwondingen. Hij plakt van de vliegenvangers en heeft 2 kleine wondjes op zijn vleugels. Om het plaksel van de vliegenvangers weg te halen is er talkpoeder op de veren gestrooid. Als het goed gaat wordt hij morgen of overmorgen weer vrijgelaten in de omgeving van Lommel, want daar zit ook de partner.